Wil je graag met robots aan de slag op school? Zoek dan niet verder. De kinderen gaan in deze lessenreeks aan de slag om zelf het programmeren onder de knie te krijgen door middel van een spel.

De kinderen leren de mBot programmeren met behulp van het ‘Programmeren kun je leren’-spel. Dit is een kaartspel, ontwikkeld om de kinderen spelenderwijs kennis te laten maken met blokprogrammeren in het programma mBlock 5 (gratis software). Daarna zullen de kinderen verschillende challanges op moeten lossen met behulp van de Mbot. 

Video

Wat moet je weten

Wetenschap & techniek, Media & digitale geletterdheid
Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tijdens schooltijd, Tijdens vakantie, Na schooltijd
In en om de school
Tijdsduur: 1,5 uur
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
Vakantie tot vakantie (6-8 weken)
(Exacte periode in overleg met de school)
Niet nodig
Kerndoelen: 44, 45

Kosten

Prijsvorm: Prijs is afhankelijk van de omvang van de opdracht

Over de aanbieder

WisMon is hét onderwijsinstituut voor vraagstukken in het onderwijs op het gebied van bèta, wetenschap en techniek.